• II miejsce w piłce ręcznej juniorek

• 15 stycznia 2024 r. w Hali Sportowej w Tarnowskich Górach odbyły się powiatowe rozgrywki w piłce ręcznej juniorek. Zawody rozegrano systemem "każdy z każdym".

Reprezentacja Ekonomika w składzie: Bielaszka Julia, Boroń Edyta (bramkarz), Bryś Klara, Filozof Patrycja, Gębka Amelia, Gołębiowska Aleksandra, Grzybczyk Antonina, Grobelna Wiktoria, Knoppik Julia, Kosmała Natalia (kapitan), Kozieł Maria, Kulisz Kinga (bramkarz), Małota Julia, Nowak Oliwia, Rogóż Wiktoria oraz Zalewska Wiktoria rozegrała dwa spotkania.

W meczu ze Staszicem dziewczęta przegrały z wynikiem 6:8 (I połowa 1:5 dla Staszica). W drugim meczu zwyciężyły z reprezentacją z Chemika 9:8 (I połowa 5:3). Ostatecznie nasza drużyna zajęła II miejsce!

Klasyfikacja końcowa:

I miejsce - Staszic

II miejsce - Ekonomik

III miejsce - Chemik

Statuetkę MVP zawodów otrzymała uczennica z klasy 3a - Wiktoria Zalewska. Wiktoria w całym turnieju rzuciła dla Ekonomika 12 bramek! 3 bramki zdobyła Oliwia Nowak z klasy 1d.

Gratulujemy sukcesu!

Tekst: Agata Światły

• Wycieczka do Wrocławia

• Aby w pełni poczuć magię zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia, dnia 8 grudnia klasa 4 c wraz z wychowawczynią mgr Moniką Wójcik oraz mgr Hanną Radomską i mgr Wiktorią Ziębą wybrała się na wycieczkę do Wrocławia połączoną z wizytą na Jarmarku Bożonarodzeniowym.

Wrocław to historyczna stolica Dolnego Śląska, miasto spotkań, miasto Krasnali i również często nazywane...Wenecją północy, ze względu na swoje położenie wśród wielu rzek. Swoją przygodę jako klasa znająca się na różnego rodzaju gałęziach transportu rozpoczęliśmy od podróży pociągiem. Po dotarciu do Wrocławia zachwycił nas budynek dworca PKP. Następnie spacerem, podziwiając architekturę miasta, udaliśmy się na Ostrów Tumski, by odkryć jego religijny charakter. Brukowane uliczki Ostrowa przez tysiąclecie stanowiły miejsce na romantyczne spacery. Za magię Ostrowa Tumskiego odpowiadają też latarnie gazowe, zapalane przez latarnika, ubranego w czarną pelerynę i czarne spodnie. Następnie udaliśmy się w kierunku  barwnego Rynku Wrocławia, po drodze odwiedzając okolice Uniwersytetu Wrocławskiego, którego budynki zrobiły na nas ogromne wrażenie. Do zabudowań uniwersytetu przylega jedna z najcenniejszych barokowych budowli w mieście - kościół uniwersytecki. Zachwyca wystrojem zaprojektowanym przez Christopha Tauscha oraz wspaniałym malarstwem iluzjonistycznym autorstwa Johanna Michaela Rottmayra. Po dotarciu do Rynku ukazał się nam kolorowy, pachnący choinką, piernikami, rozświetlony iluminacjami świetlnymi, tętniący świątecznymi przebojami Jarmark Bożonarodzeniowy. Czas tam spędzony poświęciliśmy na kosztowanie świątecznych przysmaków i zakup pięknych wyrobów rękodzielniczych. Niewątpliwe jedną z bardziej rozpoznawalnych wizytówek miasta są kolorowe kamieniczki wokół Rynku, dlatego zachwytom nad nimi nie było końca. Niemal każde miejsce w tym mieście skrywa jakąś niezwykłą historię i jest warte bliższego obejrzenia. Z wycieczki wróciliśmy zrelaksowani, napełnieni pozytywną energią i świąteczną atmosferą.

Tekst: Monika Wójcik

• Zbiórka słodyczy

• Serdecznie dziękujemy za udział w zbiórce darów dla Podopiecznych DPS „Pomocna Dłoń”.

Zebraliśmy ponad 26 kg słodyczy. Dzięki Wam Seniorzy będą mieli słodkie Święta :)

• Obchody 25-lecia Starostwa

• W dniu 19.12.2023 w Starostwie Powiatowym w Tarnowskich Górach zostały wręczone podziękowania dla uczennic naszej szkoły Amelii Siwy i Weroniki Błaszczak za pomoc w zorganizowaniu obchodów 25-lecia istnienia Starostwa Powiatowego.

Uczennicom serdecznie dziękujemy za zaangażowanie.

• Wycieczka do Pragi

• Praga to cudowne miasto z Mostem Karola, Hradczanami, Starym Miastem z charakterystyczną wieżą zegarową. Ale miasto to ma o wiele więcej do zaoferowania. W tym okresie panuje tam  niesamowita atmosfera świąteczna: klimatyczny jarmark i cudowna choinka. Nasza grupa jest bogatsza o wiedzę, jaką przekazał nam przewodnik. Wisienką na torcie był spływ Wełtawą, no i rewelacyjny jarmark.

Jak było zobaczcie sami :)

Tekst: Aleksandra Koziol

• Wyjazd na lodowisko

• Za oknem plus 10, a klasa 3A tęskni za sportami zimowymi. Tuż przed Świętami wybraliśmy się, więc na lodowisko! To była jazda...

• Młodzieżowa Sekcja Caritas

• Ten weekend obfitował w akcje dobroczynne. Uczniowie z Sekcji Młodzieżowej Caritas wzięli udział w zbiórce żywności w Lidlu oraz obsługiwali nasze stoisko na Kiermaszu Bożonarodzeniowym.

Cudowna atmosfera świąteczna oraz ogromne zaangażowanie naszych uczniów zaowocowały pełnymi koszami zebranej żywności dla potrzebujących. Dochód z kiermaszu (834,65) przeznaczymy na pomoc dla uczniów w trudnej sytuacji życiowej.

Bardzo dziękujemy za Wasze ogromne zaangażowanie i wielkie serca!

• Święta tuż, tuż...

• Święta zbliżają się wielkimi krokami. To czas przepełniony radością i miłością, zapachem pierniczków i herbaty z imbirem. W tarnogórskim Ekonomiku pachnie choinką, a po szkolnych korytarzach przemykają "gustowne" sweterki z reniferami... zobaczcie sami ;)

• Kiermasz świąteczny

• Serdecznie zapraszamy na kiermasz świąteczny, który odbędzie się w najbliższą niedzielę. Uczniowie Ekonomika będą obsługiwać nasze stoisko z przepięknym rękodziełem oraz wspaniałymi pierniczkami. Liczymy na Waszą obecność! Całkowity dochód przeznaczony zostanie na pomoc dla naszych uczniów.

• Wycieczka do Wrocławia

• 7 grudnia klasa III c i uczniowie z klasy III b oraz II b wraz z opiekunami uczestniczyli w pełnej wrażeń wycieczce do Wrocławia.

W Pałacu Królewskim wszystkich zainteresowały niezwykłe wystawy Muzeum Historycznego, ukazujące 1000 lat historii Wrocławia. Niezapomnianych wrażeń dostarczył największy w Polsce jarmark świąteczny na rynku. Na koniec odwiedziliśmy również fascynujący Ostrów Tumski :)

Tekst: Izabela Ruba-Gałuszka

• Jarmark w Dortmundzie

• W mocno zaśnieżony, środowy poranek 29 listopada wylecieliśmy z Katowic w kierunku Dortmundu. Zanim daliśmy się porwać magii świątecznego jarmarku, zatrzymaliśmy się jeszcze na chwilę nad sztucznym jeziorem Phoenix-See i odwiedziliśmy okolice stadionu Borussii Dortmund. Całe popołudnie spędziliśmy, spacerując w cieniu gigantycznej choinki, podziwiając przystrojone stragany, które lśniły od lampek, pachniały piernikami i kusiły mnóstwem świątecznych ozdób!  I to nic, że było troszkę zimno, a śnieg poprószył zaledwie symbolicznie - magia świątecznego jarmarku i piękne wspomnienia zostaną z nami nie tylko do najbliższych Świąt!

Tekst: Anna Waloszczyk

• Językowy kalendarz adwentowy

• Serdecznie zapraszamy do udziału w drugiej edycji Językowego Kalendarza Adwentowego.

Od 1.12.2023 aż do Świąt prezentować będziemy ciekawy zwrot lub idiom w języku angielskim. Śledźcie uważnie pojawiające się na fanpage'u Ekonomika wyrażenia, bo po feriach świątecznych odbędzie się quiz z ich znajomości.

Dla najlepszych przewidziane są nagrody! Serdecznie zapraszamy!

Monika Kocot i Wiktoria Zięba

• Andrzejki

• Kto ciekaw, co go czeka w przyszłości? Wróżbita prawdę Ci powie :) Andrzejki w Ekonomiku! Śmiechu było co niemiara! Zobaczcie sami!

• Z wizytą w agencji reklamowej

• Klasa 2b i 3b odwiedziła firmę Printy.tg, która zajmuje się projektowaniem i wykonywaniem wysokiej jakości nadruków na odzieży, kubkach i torbach.

Zorganizowane zostały dla młodzieży praktyczne warsztaty związane z samodzielnym tworzeniem projektów oraz wykonaniem nadruku na koszulkach i kubkach. Była to świetna zabawa, a zarazem ciekawe doświadczenie.

Bardzo dziękujemy Firmie Printy.tg

Tekst: Agnieszka Marek

• Wycieczka do Londynu - part 2

• Po raz kolejny młodzież Ekonomika wraz z opiekunami Aleksandrą Koziol, Agnieszką Franke oraz Anną Golenią zwiedzała Londyn. Zrobiliśmy 34 tysiące kroków, czyli 27,37 kilometra na nogach ;)

Londyn to bez wątpienia nasz ulubiony kierunek na wycieczki szkolne. To jest raj dla miłośników historii, mody oraz rodziny królewskiej ;) Nie brak tu zabytków, zielonych parków oraz różnych kultur z całego świata. Londyn oferuje tak wiele, że zobaczenie wszystkiego jest wręcz niemożliwe. Trzeba  jednak przyznać, że całkiem sprawnie opanowaliśmy to miasto no i odhaczyliśmy wszystkie najważniejsze punkty na liście “Must see”. Wróciliśmy zmęczeni, ale szczęśliwi i już mamy ochotę na kolejny wyjazd.

Jak było zobaczcie naszą fotorelację.

Zapraszamy też do obserwowania naszego biura podróży LupiLot, któremu bardzo dziękujemy za taką dawkę wrażeń.